مرسدس بنز دستگیره درب خودروها را از لاستیک های فرسوده تولید می کند.




مرسدس بنز دستگیره درب خودروها  را از لاستیک های فرسوده تولید می کند.

مرسدس بنز توانسته با همکاری چندین شرکت دیگر با معرفی یک رویکرد جدید توسط تایرهایی که عمرشان پایان یافته است به تولید قطعاتی برای مدل های OEM دست پیدا کند.

با استفاده از فرآیند بازیافت شیمیایی BASF، روغن پیرولیز Pyrum Innovations تولید شده از لاستیک‌های مستعمل و ترکیبی از بیومتان از زباله‌های کشاورزی، می‌توان پلاستیکی با کیفیت دست نیافتی و مطابق با رویکرد تعادل جرم تولید کرد. یک شرکت صدور گواهینامه مستقل تأیید می کند که تامین کننده مقدار منابع فسیلی لازم برای محصول نهایی را جایگزین کرده است که از منابع تجدیدپذیر و روغن پیرولیز از لاستیک های دست دوم و عمر کرده استفاده می کند. در پروژه بین مرسدس بنز و BASF ( یک شرکت شیمیایی چند ملیتی آلمانی و بزرگترین تولید کننده مواد شیمیایی در جهان است ) این اولین باری است که روغن پیرولیز از لاستیک های دست دوم و فرسوده با بیومتان ترکیب می شود.

با بازیابی مواد ثانویه، هم منابع فسیـلی و هم اثرات کربن پلاستیک حاصل کاهش می یابد. علاوه بر این، پلاستیک بازیافتی همان ویژگی‌های پلاستیک ناب تولید شده از نفت خام را دارد، که این امکان را فراهم می‌کند تا به عنوان یک راه حل قطره‌ای برای فرآیندهای تولید در حال انجام استفاده شود.

در سال 2022، مدل‌های EQE و S اولین سری از خودروهایی  که دارای دستگیره‌های درهای کمانی شکل هستند که از ترکیبی از بیومتان و روغن پیرولیز از لاستیک‌های کارکرده تولید می‌شوند.

هدف از این تولید، افزایش استفاده از مواد بازیافتی و همچنین استفاده از بازیافت شیمیایی برای تولید  قطعات پلاستیکی پایدار برای وسایل نقلیه است.

مارکوس شافر، عضو هیئت مدیره، گروه مرسدس بنز و مدیر ارشد فناوری، مسئول توسعه و تدارکات، گفت: در سفر خود به آینده ای تمام الکتریکی، در حال تجدید نظر در مورد ترکیب مواد موجود در وسایل نقلیه خود هستیم. . «هر اقدامی در مورد حفظ منابع اهمیت دارد. از طریق همکاری نزدیک با شبکه تامین کننده خود، منابع فسیلی خام را با روغن پیرولیز که بخشی از تایرهای ضایعات بازیافتی عرضه شده توسط مرسدس بنز ساخته شده است،جایگزین می کنیم.

قطعاتی که دارای این فناوری هستند به زودی در سال جاری در تعدادی از مدل های ما وارد تولید می شوند. ما پیش‌بینی می‌کنیم که بتوانیم سالانه چند صد تن لاستیک فرسوده و کار کرده خودروهای مرسدس بنز را بازیافت شیمیایی کنیم و از پلاستیک حاصل در وسایل نقلیه جدیدمان استفاده کنیم. ما به همراه شرکای خود حلقه مواد را می بندیم و به طور فعال توسعه فرآیندهای بازیافت نوآورانه را هدایت می کنیم.

OEM قصد دارد تا سال 2030 نسبت مواد بازیافتی در ناوگان خودرویی خود را به طور متوسط ​​به 40 درصد افزایش دهد.


منبع خبر: https://www.tiretechnologyinternational.com/news/sustainability


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0